Olemme saaneet käsiimme asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset joulukuun projekteista, joiden myötä voimme tarkastella koko vuoden kehitystä. Kyselyn mukaan asiakkaamme luottavat palveluihimme entistä vahvemmin. Vuoden 2024 tuloksissa Neulasen Net Promoter Score (NPS) nousi 82:een, kun se edellisenä vuonna oli 71. Yhteistyökokemuksen arvosana pysyi erinomaisella tasolla 4,5/5. Kyselyyn vastasi 44 asiakasta ja vastausprosentti oli 40 %.
Toimitusjohtaja Antti Välitalo kertoo, että asiakastyytyväisyyden parantuminen ei ole sattumaa, vaan tulosta yrityksen suunnitelmallisesta työstä asiakaspalvelun ja projektinhallinnan kehittämiseksi.
”Meillä asiakaspalvelu on jokaiselle suunnittelijalle aidosti tärkeä asia ja jokainen tiimissämme kantaa vastuunsa sen onnistumisesta. Suunnittelijamme ovat aidosti kiinnostuneita jokaisesta projektista, mikä näkyy myös asiakkaalle.”

Kyselyssä asiakkaat nostivat esiin erityisesti uusien ideoiden ja kehitysehdotusten merkityksen. Suunnittelun kustannustietoisuus nousi yhdeksi keskeiseksi kehityskohteeksi, johon Neulanen aikoo panostaa entistä enemmän.
”Haluamme varmistaa, että pystymme löytämään jokaiselle asiakkaallemme parhaat ratkaisut kustannustehokkaasti. Tätä varten lanseerasimme viime vuonna LVIS-Optimi-palvelun, joka auttaa asiakkaitamme optimoimaan ratkaisujaan kustannusten ja toiminnallisuuden näkökulmasta”, Välitalo kertoo.
Neulanen aikoo jatkossakin keskittyä asiakaslähtöiseen toimintaan ja varmistaa, että nykyiset vahvuudet säilyvät yrityksen kasvaessa.
”Tyytyväiset asiakkaat ovat meille äärimmäisen tärkeitä. Koska olemme suhteellisen nuori toimija alalla, emme voi nojata pelkästään yrityksen nimeen ja historiaan. Meidän täytyy joka päivä ansaita asiakkaidemme luottamus ja osoittaa, että olemme sen arvoisia”, Välitalo summaa.
Lisätietoja siitä, miten Neulasella mittaamme ja kehitämme asiakastyytyväisyyttä, voit lukea täältä.